|
01 |
Jump Man |
|
|
|
04:21 |
02 |
Stick Pit |
|
|
|
03:40 |
03 |
The Ballad of Buckethead |
|
|
|
03:59 |
04 |
Sow Thistle |
|
|
|
04:30 |
05 |
Revenge of the Double-Man |
|
|
|
03:34 |
06 |
Night of the Slunk |
|
|
|
05:43 |
07 |
Who Me? |
|
|
|
02:08 |
08 |
Jowls |
|
|
|
04:26 |
09 |
The Shape vs. Buckethead |
|
|
|
05:40 |
10 |
Stun Operator |
|
|
|
04:17 |
11 |
Scapula |
|
|
|
04:04 |
12 |
Nun Chuka Kata |
|
|
|
04:30 |
|
Country |
USA |
Spars |
DDD |
Sound |
Stereo |
|
|
|
Date of Release Apr 20, 1999
AMG EXPERT REVIEW: Mixing metallic guitar heroics with funk, hip-hop, electronica, and a cinematic soundtrack feel, Buckethead's Monsters and Robots is yet another eclectic opus inspired in large part by low-budget monster/horror, martial arts, and science fiction movies, especially those of Japan. Like any Buckethead album, the music does meander in spots, but this outing does improve on its predecessor Colma by employing a variety of guest bassists; Primus' Les Claypool (as well as drummer Brain), Bootsy Collins, and Bill Laswell all enliven the music's rhythmic underpinnings in ways that Buckethead's own bass playing on Colma didn't. Plus, the contributions of guest DJs Phonosycograph Disk, DJ Eddie Def, and Xtrakd are inventive and stimulating, complementing rather than confusing the musical mix. It may not be completely consistent, but Monsters and Robots offers more than enough musical derangement to satisfy. — Steve Huey
Buckethead
born: Brian Carroll
Buckethead is one of the most bizarre and enigmatic figures in American underground and experimental music since Parliament-Funkadelic birthed their bevy of cosmic characters in the mid-'70s. An accomplished multi-instrumentalist best known for his virtuosic command of the electric guitar, Buckethead is one of the instrument's most recognizable contemporary innovators, his rapid-fire riffing, near-robotic fretwork, and idiosyncratic lead lines combining elements of Yngwie Malmsteen, Adrian Belew, Slayer's Kerry King, P-Funk's Eddie Hazel, and avant-improv artist John Zorn's Scud-attack sax abuse. His first group, the San Francisco-based metal-funk combine the Deli Creeps, was a regional success, but disbanded before they could release anything. Buckethead's solo career has been more productive, thanks mostly to the motivation of Zorn and Bill Laswell, the latter of whom Buckethead has also recorded and toured with in Praxis. Laswell has also produced a number of Buckethead's solo albums (including Dreamatorium and Day of the Robot) and included him on more than a dozen one-off recordings with the likes of Hakim Bey, Bootsy Collins, Anton Fier, Jonas Hellborg, and Bernie Worrell. In addition to releases including 1998's Colma, Buckethead has also contributed soundtrack material to such films as Last Action Hero and Street Fighter. Buckethead returned in 1999 with Monsters and Robots, after which he joined Guns n' Roses. — Sean Cooper
BUCKETHEAD "MONSTERS & ROBOTS" 1999
Мы видим миловидного юношу с пухлыми щеками и худыми руками. На голове - подобие абажура. Юношу окружают монстры и роботы. Это - Бакетхэд, молодой капитан нью-йоркского гитарного постмодерна. Кто он, куда ведет свой караван, откуда этот самый караван вышел ?.. Было время - Ингви Мальмстин, заходясь в немыслимом пафосе разметывал по плечам пышные нордические кудри. Было - Джордж Клинтон(Parliament-Funkadelic) в темных очках несся верхом на дельфине, сияя афроамериканской улыбкой.
А этот - с бесстрастным, невозмутимым лицом - всё пишет себе и пишет, как какой-нибудь Сорокин. Его творениям присущи мощь, упругость и клокочущее веселье. И пусть это совершенно нечеловеческое веселье. Пусть эта музыка - за гранью добра и зла!.. (по последней фразе легко угадать исполнительного продюсера: Билл Лазвелл, конечно). Диск я слушал с открытым ртом. Как положено делать при разрыве гранаты или резком наборе высоты.
Заметен вклад басиста Леса Клайпула(Primus, Sausage, "Mule Variations" Тома Уэйтса) - его тотальный задор абсолютно узнаваем .
Не затерялся и один из духовных отцов Бакетхэда - фанк-герой 70-х, Бутси Коллинз.
И вот еще что любопытно: лишь 2 композиции из 12 написаны Бакетхэдом без соавторов. И именно эти сочинения звучат наиболее антропоморфно. Там даже некая рефлексия прослушивается. Но типичный Бакетхэд-99 совсем, совсем не таков.
BUCKETHEAD "MONSTERS & ROBOTS"
Майкл Майерс, всегда имеющий маску на лице, больше известен в миру как BUCKETHEAD. Большой тусовщик, учавствовавший в массе проектов с Зорном, Ласвеллом, Паттоном и прочими Примусами, он, тем не менее, издает время от времени свои сольные альбомы. И какие альбомы! MONSTERS & ROBOTS. Очередное шизофреничное безумие, явно инспирированное японским кино эпохи Годзилл. Все как всегда. Извращенные гитарные соло, примитивная электроника имитирующая сигналы из космоса и, главное, этот безумный, запредельный звук. Более метального звука я еще не слышал. Всякие там Дио и Арии середины восьмидесятых, даже в самых своих отмороженно-хэвиметальных творениях не достигали такого абсурдного, идиотского звучания гитары. Замешаная на каком-то хип-хопе, нойзе эта гитара, вкупе с басовыми партиями Клэйпула и периодически возникающими жестяными голосами роботов заставляет усомниться в здравом рассудке BUCKETHEAD. К альбому, как всегда, приложил свою руку студийный ас - Билл Ласвелл. Альбом рекомендован всем, кто любит хорошо посмеяться. BUCKETHEAD - кошмарный сон Сатриани и Стив Вая. BUCKETHEAD - потрясающий гитарист, развлекающийся откровенным глумлением над слушателем. Чем и хорош. Топ